söndag 2 juni 2013

GB 16/Länkar till mina poster om glas på collectorsweekly.

Har inte bloggat här på någon månad, men däremot skriver jag en hel del om glas och visar bilder på http://www.collectorsweekly.com/
Länk till min profil där: http://www.collectorsweekly.com/user/rebessin

Om du tittar i vänsterspalten så har jag där länkar till poster sorterade efter formgivare vid Lindefors/Strömbergshyttan. Det är Knut Bergqvist, Gerda Strömberg, Asta Strömberg och Gunnar Nylund. De som saknas där är Rune Strand, Anders Solfors och Gunnar Cyrén, vilka också formgett en del glas för Strömbergshyttan. Jag har även skrivit poster om andra bruk och formgivare och dom hittar du i sammanställningen här:
http://www.collectorsweekly.com/user/rebessin/posts

Collectorsweekly fungerar ju ungefär som en bloggsida och då jag tycker den är bra upplagd och har en snygg layout så skriver jag det mesta om glas där just nu. Men kanske kommer jag att fortsätta en del även här i glasbloggen? Och då ta upp formgivare för formgivare och skriva ner lite på svenska. På cw är ju allt på engelska, men det finns ju bra översättningsmotorer på nätet, t.ex google översätt som kan användas om man behöver det.


Asta Strömberg, Strömbergshyttan
 


Gunnar Nylund, Strömbergshyttan


Knut Bergqvist, Lindefors (Strömbergshyttan)




Bengt Edenfalk, Skruf


Gunnar Ander, Lindshammar


Viktor Berndt, Flygsfors


Gerda Strömberg, Strömbergshyttan


Josef Schott, Smålandshyttan (Broakulla)



Bo Borgström, Åseda



Erik Höglund, Boda


PO Ström, Alsterfors


Bertil Vallien, Boda-Åfors

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar